dinsdag 1 december 2009

hmmm

Het eindresultaat wijkt behoorlijk af van het idee dat ik had voor ik aan dit schilderij begon.
Ik vind het allemaal te beheerst. En dat is nu juist wat ik wil loslaten!
Wat dat betreft was de eerste versie zelfs beter ...
Verder vind ik een schets altijd een veel interessanter beeld dan een uitgewerkte tekening/schildering. Daar wil ik iets mee doen. Beter kijken wat er gebeurd tijdens het schilderen kan daarbij helpen.
Maar ook over de opbouw van een schilderij moet ik nadenken.
Voorlopig geen nieuwe beelden hier van wat ik heb gemaakt, want ik ga me nu helemaal richten op de geboortekaarten (zie eerdere posten).
Dit mag nog niemand zien, vandaar dat ik daar alleen maar over kan schrijven, ik kan niets laten zien, wat ik eigenlijk wel jammer vind...
Ik gebruik het schrijven namelijk als een soort evaluatie...

11 opmerkingen:

  1. Ha die Marijkie en tsja als je iets wil maken dan heb je geprogrammeerd in je hoofd wat het moet worden. Nu gaat het af en toe zijn eigen weg wat er gebeurd als je schildert. Het idee wijkt dan af en dat maakt het juist mooi(vinnik dus hè). Hmmm constructief een schilderij maken is wel een beperking opleggen. Vrij in gedachten vrij in je hoofd en met vrije hand zien wat er gebeurd als je schildert. Haha het is wel jouw hand hoor die dat doet en regeltjes zijn er niet van wat het had moeten worden. Ik denk ook dat het met tekenen wel kan om preciezer te zijn. Misschien is dat wel wat je een beter gevoel geeft omdat je beter kan sturen wat het moet worden.

    Ach dochteerkee gewooon doorgaan en jaja lekker geheimzinnig allemaal met dat geboortekaartje. Dus dan maar schrijven voor jezelf en dan misschien later na de geboortye van "Lars whatever" plaatsen op je bloggie.

    Heeeeeeeeeeeeeeee ik ben trots op je en moet ook wel lachen om die dinsdag. Vrij voor jezelf en lekker voor jezelf bezig. We zullen doorgaan aaaaah Ramses Shaffy dood. Tsja dan heppie rust. We zullen doorgaan en wie weet wat het wordt. Het belangrijkste is denk ik geen regeltjes en voorwaarden stellen en vrije hand haha op je vrije dag. Stiekum gniet tik vanje grtzssxxxWW joerDeddie.

    Ojahahaha dit schilderij? ik vinnum wel mooi dus hè!!!!!!!!! enne succes met je volgendjaarnieuwegeboortekaartjezoonvanjebroerke;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die eend lijkt op iets van "iedereen kan schilderen" hihi, je weet wel, van die kleurplaten met die vakjes : O
    Maar de vrouw vind ik erg mooi met die lange witte benen ^^
    Denk wel dat ik het volgende wat ik maak inderdaad iets meer vrijheid ga nemen. Daar heb ik nu al zin in :D
    Maar de geboortekaarten zijn ook leuk om te doen hoor, ik ga daar ook voor schilderen, dus dan blijf ik leren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Marijkie en de groten der Aarde hebben schilderijen gemaakt, waarvan heel veel mensen zeggen: "Ja dat kan iedereen". Noem ze maar op haha wacht ff ik pak even mijn encyclopedie erbij ;-D))) Je moet het alleen even doen dan ook en dan zou iedereen een Picasso kunnen maken en een Mondriaan, alleen dan mag je hun naam er niet onderzetten.
    Gewoon kritisch blijven op jezelf hoor!!! en ben benieuwd naar het geboortekaartje voor je Tantezegger haha of ster natuurlijk. Oja het water waar het meiske met die lange mooie witte benen in hing is verdwenen, toch te moeilijk ? Maar dus wel mooi hoor!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heej er ging iets mis.. ik had net twee reacties erop gezet en ik heb ze per ongeluk allebei verwijderd...
    nou het was ongeveer dit:

    Jaa Succes met het maken van het geboortekaartje voorons nieuwe neefje (jaja of nichtje)

    Heej je kunt deze site wel blokken voor janjaap en plien.... dan kun je WEL de geboortekaartjes erop zetten!!!!

    Hhaha grapje hoooor janjaap en plien!!! We wachten wel tot ons nieuwe neefje/nichtje geboren is!!!

    Succes met het maken van het geboortekaartje marijkieeee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @pap
    Te moeilijk? Auw. HIHI oké, het was moelijk, er gebeurden steeds andere dingen dan ik zou willen. Het bleef maar steeds een muur, en dan ook nog die haren die zomaar gingen groeien!
    De muur werd trouwens geel en een vrouw uit het het riool leek mij niet wat hahahah

    @sis
    JAH ik zou wel willen vertellen over het plan dat ik vandaag kreeg waardoor ik een halve liter witte verf kocht en over de foto's die ik vandaag binnen kreeg (beeldmateriaal)
    maar it's TOPSECRET ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, topsecret zegt ze ;-)

    en dan heb je nog een tweede opdracht he, daar mag je wel alles over vertellen hoor dat is niet topsecret ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha binnenkort een blogbericht over mijn 2e opdracht !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat dan? wat dan? wat dan????????
    wordt het een tweeling??????
    hahahhaaha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihi ik ga een schilderij kopiëren voor de slaapkamer voor sophie : D

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡