dinsdag 1 december 2009

hmmm

Het eindresultaat wijkt behoorlijk af van het idee dat ik had voor ik aan dit schilderij begon.
Ik vind het allemaal te beheerst. En dat is nu juist wat ik wil loslaten!
Wat dat betreft was de eerste versie zelfs beter ...
Verder vind ik een schets altijd een veel interessanter beeld dan een uitgewerkte tekening/schildering. Daar wil ik iets mee doen. Beter kijken wat er gebeurd tijdens het schilderen kan daarbij helpen.
Maar ook over de opbouw van een schilderij moet ik nadenken.
Voorlopig geen nieuwe beelden hier van wat ik heb gemaakt, want ik ga me nu helemaal richten op de geboortekaarten (zie eerdere posten).
Dit mag nog niemand zien, vandaar dat ik daar alleen maar over kan schrijven, ik kan niets laten zien, wat ik eigenlijk wel jammer vind...
Ik gebruik het schrijven namelijk als een soort evaluatie...