woensdag 11 augustus 2010

ENGEL

Vandaag haalde ik eten bij de Wok & Go en .... er was een nieuw beeld neergezet in de stad !!!
Kijk dan hoe mooi:

(laatste afbeelding is van voor hij in de stad gezet werd)

Lees HIER over dit standbeeld, gemaakt door kunstenaar Herman Lamers (website kunstenaar).

"Het kunstwerk is een massief glazen beeld van een engel en staat op een kleine verhoging midden op de Grote Markt. Het beeld is opgebouwd uit 350 glasplaten van 1 centimeter dik. Door middel van een 3D scan is een digitaal patroon van een man met vleugels uitvergroot, in lagen omgezet en daarna in glas uitgesneden. De lagen zijn op elkaar gestapeld en verlijmd, waardoor een prachtig massief transparant beeld is ontstaan waar het licht op elk moment van de dag er op een andere manier doorheen schijnt."

2 opmerkingen:

  1. Ja jaa zo'n beeldje zie je toch wel gauw over het hoofd als je bezig bijtje ben Whaahaha Marijkie ? tis wel 5 metershoog bijna zo te zien l o l

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaar dat ik het ook zo vreemd vind.....
    Vlak voor ik hem wél zag (van de 1000 keer dat ik er langs ben geweest) liep ik nog over het richeltje (zo van: lalala ♬) van die circel waar hij instaat. Toen zag ik NIETS, echt waar....
    HMM: hoe langer ik het er over heb hoe gekker ik het vind.....

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡