dinsdag 21 februari 2012

VIII DE HOND EN DE FLACON

VIII De hond en de flacon

"Lieve, beste, brave hond, kom eens hier en ruik eens aan een heerlijk parfum, gekocht bij de beste parfumeur in de stad."
En de hond komt dichterbij, kwispelend met zijn staart, wat bij deze arme wezens, geloof ik, het teken is dat overeenkomt met de lach en de glimlach, en drukt nieuwsgierig zijn vochtige neus op de ontkurkte flacon; dan deinst hij ineens terug, hevig geschokken, en blaft tegen mij, bij wijze van verwijt.
"Ach! Ellendige hond, als ik je een pakketjes uitwerpselen had voorgezet, zou je het met wellust besnuffeld en misschien wel verslonden hebben. En zo lijk jij, onwaardige gezel van mijn trieste leven, op het publiek dat men nooit geraffineerde parfums moet aanbieden, waar het zich vreselijk aan ergert, maar zorgvuldig gekozen viezigheden."

Bron onbekend, mail mtwvdb@gmail.com om de bron door te geven.




ʕ •ᴥ• ʔ

ILLUSTRATIE
MTWVDB (Marijke van den Berg) 


Ik illustreer bij eigen en andermans teksten
 op het volgende blog:
Bovenstaande tekst en illustratie 
vind je terug op de volgende bladzijde:


De illustratie is gemaakt tijdens mijn academietijd.
Voor meer werk uit mijn academietijd klik je op de volgende link:
♥ = '◕ ᴥ ◕' = ♥
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♡♡♡♡♡♡♡