dinsdag 17 juli 2012

CFA2 GROTE MUUR



ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten

ik denk er steeds weer aan

de volgende tekst


Op heel grote schaal heeft het heelal de struktuur van met elkaar verbonden draderige schuimflarden, een beetje zoals zeepsop waarin te lang is afgewassen, maar dan ruimtelijk. Als we iets inzoomen, zien we dat die schuimflarden uit klonten lichtgevende materie bestaan: superclusters. Elk supercluster bestaat uit clusters en elk cluster uit afzonderlijke sterrenstelsels, zoals onze melkweg en de Andromedanevel. Elk van die sterrenstelsels bestaat uit zo'n honderd miljard sterren en één van die sterren is onze zon.


ik denk er elke dag aan

 
ʕ •ᴥ• ʔ
ILLUSTRATIE
Mijn tekstenverzamling:
Bovenstaande tekst en illustratie 
GA IK PLAATSEN op de volgende bladzijde:
  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

8 opmerkingen:

  1. Graag willen weten hoe en wat en wanner het begon de oerbeng en wat was er darvoor ach dochterke het heeft altijd ge-oerbengt. Het leven is er altijd geweest en geloven of het nou een God is geweest of volgens wetenschappelijk onderzoek alles is geloven.

    Ik zou het ook zo graag zeker weten maar ik wor er ook even stil van en in gedachten al was het alleen maar de onmetelijke afstanden. Eindeloos altijd in de juiste betekenis van het woord is niet te bevatten.

    Ach ik droom en fantaseer ook nog wel even door maar niet te lang hè want je ik en we komen er niet uit en kunnen alleen maar veronderstellen al dan niet met natuurwetten bewezen want dat is ook stellingen aannemen en geloven. Pffff als ik een ingeving krijg dan schrijf ik het wel op mijn site hahaha tussen de 150 en 200 bezoekers inmiddels perdag wow all over the world. Groetekus kus XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, niet ELKE dag denk ik er aan, maar wel heel vaak : P

    Ik wil zo graag een idee hebben van HOE groot alles dan is, dat lukt een klein beetje met deze tekst, dat lijkt natuurlijk maar zo, maar dichterbij kom ik denk ik niet : D



    En ZOVEEL bezoekers heb je O_o wow hee, dat is echt wel veel hoor !!!



    Ik heb (ik zal eens kijken bij mijn hostingclub ... ...



    Het hoogste deze maand was 10 mensen op mijn site hahahahah

    Het hoogste was 22 mensen op mijn blog, maar dat was maar 1 keer in november 2011 ... toen kwam NATTE POEZEN online ...



    De tekst waarop mensen het meeste googlen die op mijn blog komen is NATTE POEZEN : /

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat raar al die gaten in mijn tekst, t lijkt de CFA2 GROTE MUUR wel
    hihi haha :|

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ik heb wel een idee hoe groot het is haha gr O O t de afstanden naar de maan en zon enzo zijn al bijna niet meer te bevatten als je naar ons maantje kijkt. Maar de afstand die het licht in een jaar aflegd is misschien nog wel te begrijpen als je weet dat het licht van de zon er 8,3 minuten over doet om onze aarde te bereiken. Het licht van de maan doet er ongeveer 1,3 seconde over.

      Dan heb je nog raketjes die van de aarde komen bijvoorbeeld de Voyager 1 en die is al 35 ? of zoiets jaar onderweg met een snelheid van ruim 61.000 kilometer per uur dus in een uurtje anderhalf keer rond de aarde.

      Dan worden afstanden al onbegrijpelijk zolang en het is in feite nog maar een sprongetje met een voor ons gigantische snelheid. Axch en dan nog de nu bekende ruimte of universum want verder kunnen ze nog niet kijken wat komt er dan daarna haha het gaat gewoon verder en das onmetelijk en nog onzichtbaar.

      Inderdaad Marijkie als je de grote wil weten moet je ook groot denken van onze zonnestelsel en de afstanden en dan ons sterrenstelsel en dan het cluster van sterrenstelsel waar de onze zich in bevind en dan de andere cluster van sterrenstelsels en de afstanden. Pffff veel eb verweg oneindig. Tsja de mens wil graag weten waar het eind is maar als dat er niet is wordt het onbegrijpelijk dus dan neem ik maar aan dat er ook echt geen eind is en dat het er altijd (haha ook zoiets) is geweest.

      Ja en ook dat het er altijd zal zijn in welke vorm dan ook en dan wordt het menselijk denken wel heel erg klein met de wetenschappen die we hebben wat het ook is. Nietig ten opzichte van het universum en de knapste koppen weten ook niets want dat zijn ook veronderstelingen.

      Lekker makkelijk iets aannemen wetenschap of geloof dan hoef je er verder je kop ook net over te breken. Nou ik fantaseer er lekker op los en lach om alles wat ze zeggen en geloof niets. Als ik wat ontdek hahaha of bedenk laat ik het wel weten en dat moet je dan ook maar zeeer zeker niet geloven maar interessant is het wel ook als de wetenschappers aan het woord zijn en dat is om je eigen fantasie te prikelen.

      Now genoeg geluld sow hee wat een geschrijf maar leuk dat het je ook bezig howt heerlijk om je kop te breken over wat en hoe en wanneer xxx

      Verwijderen
    2. Zag ik net hoe een melkweg zoals het onze gevormd word in miljarden jaren dus versneld weergegeven. Indruwekkend - http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=nl&u=http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap120717.html

      Dus over miljarden jaren snel weergegeven is er nogal wat beweging en is ons melkwegstelsel ook samengevloeit ? pffff niet te lang over nadenken en kon elke seconde maar een 1000 jaar zijn om hjet ook mee te maken ;-P

      Verwijderen
    3. http://apod.nasa.gov/apod/ap120717.html dat is beter want die vertaling is nix en daar wor ik een beetje stil van als ik het zie en dat dit ook met ons sterrestelsel zal gebeuren haha pffff over een miljard jaar ofzo gaaaaroetjus W xxx

      Verwijderen
  4. beetje knullige vertaling maarja wel leesbaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb de link even in een nieuw bericht gemaakt, das makkelijker voor de meelezers en om nog eens terug te kijken: l i n k    ... ... ... oopsie !!! dat is de verkeerde link, dat is de link van zelda hahahahahahahhaha, nee DIT is de link naar het filmpje van wilmpje : D maar hee, gaaf filmpje zeg !!!! Die zag ik ook al op je facebook, zat toen ook al te kijken met groter ogen O _ O goede vonst : D en ja, als je dan you tube aanklikt onder dat filpje zit je voor je het weet weer de ene na de andere film te openen en te bekijken !!!

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡