dinsdag 1 oktober 2013

THEMAKINGOF GEBOORTEKAART MARVIN



Dit is hem dan, de kaart die ik maakte voor Marvin! Ik liet al foto's zien in mijn vorige blogpost, maar ik wilde de digitale versie bewaren voor mijn maandelijkse illustratie-update! Hierboven zie je de voorkant van de kaart en nu zal ik de uitgeklapte versies hieronder plaatsen YAY


Dit is de voor- en achterkant:
En dit hier, dit is de binnenkant:



Normaal gesproken gaat er een ultra-uitgebreide schetsfase aan vooraf, maar ik was bezig het tweede idee uit te werken (ik had 3 ideeen) toen leentje kwam meekijken en was ze direct al helemaal in de ban van de treintjes !!! YAAAA en Dyon is in de ban van busjes, dat had ik al op facebook laten zien, maar hier is nog eentje die ook heel leuk is : D (Ikke graafmachines, Dyon busjes, Thijs traktors en Leentje treintjes, zo hebben we allemaal wat, hihi!)


Okee dan nu de making off : D


[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]][][][][][][][][][][][]
mijn eerste idee in een schetsje
het idee kwam van een plaatje 
waar ik helemaal weg van was kijk deze

hieronder zie je o.a. 
nog wat photoshop-schetsjes
en wat beeldinspiratie
maar er was nog een idee
met dit idee liep leen al veel langer

het leek haar zo leuk 
om iets met een boom in het kaartje te doen
zoiets als dit:
maar de map met dit idee bleef leeg want ...
het derde idee trok al snel 
de aandacht van ons leen en bryan !!!
hierboven een schetsje met het boom idee
en ook met het idee van de trein
okee
dit plaatje gebruikte ik als voorbeeld
en ik maakte de volgende schets in photoshop
 daarna kon ik dit idee uitwerken 
en ik begon met het maken van een sjabloon 
van de trein in photoshop
ik wilde werken met een bepaald effect 
waardoor alles uitgeknipt lijkt 
uit (mijn eigen) patronen
dit is het sjabloon
check die kleuren
gr00vy
en hieronder een van de patronen
een streepjes patroon 
die je trouwens ook veel terug ziet 
in mijn illustraties
 hieronder het eerste idee van de binnenkant
het is uiteindelijk zo anders geworden
die trein was veel te groot voor de binnenkant ; )
 hier nog een keer de hele trein
maar dan gevuld met patronen!
dat bruine is trouwens van
1 van de 1000 enveloppen
die ik bewaard heb uit de tijd 
dat ik in de postkamer 
van de papierfabriek in wapenveld werkte
dat is 8 jaar geleden !!!
had ik toen gedacht
dat ze in deze geboortekaart 
terechtkwamen : P
en hieronder een wild idee met vlakken en patronen
 de voorkant begint ook al in vorm te raken
Dan nog een keer de uiteindelijke versie
zie je dat ik de drukke binnenkant naar buiten heb geplaatst?
en de binnenkant is nu heerlijk rustig
ook het houtpatroon 
(dat is van mijn kledingkast !!!)
is nu in de kaart verwerkt
want een houtpatroon was ook een van leens wensen



nu nog even een derde babie werpen 
dan kunnen we de boom ook in een kaart verwerken
hihihihihihiihhi

xoxo




 Ook voor mijn andere neefjes en nichtje 
maakte ik een kaart toen zij geboren werden.
Klik op de volgende linkjes om dat te zien:



ʕ •ᴥ• ʔ
 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱

 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•.♥ .•´¯`•.¸¸.• ♪♫•
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♡♡♡♡♡♡♡