dinsdag 22 juli 2014

MATERIAALSTUDIE 004



ALWEER DIE IJS ???

ik leer echt superveel van die materiaalstudies
het was de bedoeling dat ik mijn verhaal hou en dat ik het dan teruglees 
en inspiratie krijg voor het volgende onderzoek
maar dat is niet hoe het werkt

vanaf nu hou ik het kort
even opnoemen wat het materiaal is
(toch wel handig voor het proces)
en even onder de foto zetten wat ik gedaan heb 
waar ging het goed
waar ging het fout
dit wazige plaatje
dit is dus alleen acryl he?
en ik hou ZO van dat blauw
dan op ongeveer dezelfde manier
maar dan met aquarel
ik verbaas bij steeds weer over dat materiaal
het geeft meer diepte
het werkt meer lekker
daarna kwam weer het probleem van de
CONTOUREN
als ik ze weg laat mis ik iets
als ik ze achteraf toevoeg gaat het fout (meestal)
daarom heb ik hier alleen het gezichtje aangezet
dat is oke
HEEL veel verschil is er niet tussen aquarel en acryl
acryl lijkt me wel beter voor een extra stap 
of nadat alles ingevuld is voor accenten
want het dekt HARD
dat lukt je niet met je waterige verfje
ook al voeg je minimaal water toe

maar ik denk dat je ook met aquarel 
uiteindelijk een speelser effect kunt krijgen

je kunt in ieder geval ook nog 
leuke effecten maken met je aquarel
google maar eens
of kijk deze filmpjes:
er zijn ookveel filmpjes te vinden
waarbij ze allerlei technieken laten zien

ik vind aquarel sowieso fijner in gebruik
niet dat geklooi met die tubes
(die ALTIJD lekken) 
ik pak ook altijd teveel verf
die tubes kwakken er altijd teveel uit
zo zonde altijd
volgende keer dus wat meer expirimenteren
met de aquarel baby!

en ik ga 
AAN HET BEGIN AL
de contouren al dikker aanzetten




ʕ •ᴥ• ʔ
illustraties
(marijke van den berg)  



 












⋱ ⋮ ⋰

⋯ ❤ ⋯


⋰ ⋮ ⋱

 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•.♥ .•´¯`•.¸¸.• ♪♫•
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´