dinsdag 20 april 2010

@@PJE @RNOLD UPDATE

Hier is dan eindelijk de update van aapje Arnold !!!

Hieronder zie je de 5 illustraties die ik maak voor STICHTING PRIMATES HELPING PRIMATES:






















En dan ook nog even een rijtje met het proces van één van de tekeningen
(mijn favoriete onderdeel ^^);








1) De eerste afbeelding is een hele snelle schets.
2) Dan de tekening met blauw uitgewerkt op de pc (met mijn tekentekentablet).
Ik hield hier al rekening met de verschillende lagen in Photoshop, vandaar dat er delen door elkaar lopen. Later zou ik dat al "photoshoppende" oplossen, anders zou het handje voor de liaan uitkomen (zie afbeelding onderaan deze alinea).
3) Alles wat kleur zal krijgen wordt eerst dekkend blauw gemaakt.
4) Ik gebruik een speciale brush-tool binnen Photoshop om een soort "krijt-effect" te krijgen waar je het blauw doorheen ziet schijnen.
5) Ook de achtergrond maak ik eerst dekkend blauw voor ik het zijn kleur geef (weer met krijteffect).
Voor de hele tekening is trouwens steeds diezelfde brush-tool gebruikt in verschillende dikten.


Hier de afbeelding waar ik het in punt 2 over had;













En hier nog een soortgelijk voorbeeld, hier moesten de handjes achter de boom terecht komen;














Als laatste een afbeelding gemaakt uit een paar onderdelen uit de illustraties.
Voor de grap!
Omdat alles in lagen is opgebouwd kun je allerlei nieuwe afbeeldingen samenstellen.
Dit is vooral handig bij het maken van meer illustraties. Zo kun je onderdelen overtrekken of namaken en soms zelfs meerdere keren gebruiken. Met dat laatste kijk ik wel goed uit, het moet natuurlijk niet te zien zijn dat je onderdelen vaker gebruikt! Zo heb ik bijvoorbeeld de achtergrond maar 1 keer hoeven inkleuren ^^
Maar dit valt niet op.

3 opmerkingen:

  1. Kijk nou wordt het mooi euh liefdadigheidswerk of word je per uur betaald haha grapje hoor want ze zullen wel blij met je zijn. Je maakt er echt mooi werk van Marijkie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jah, wel veel werk, maar wel heel leuk werk : D
    Heb alweer een hoop geleerd, moet je maar eens goed kijken, de geboortekaart voor Thijs is op een bepaalde manier gemaakt en deze tekeningen zijn een zelfde soort techniek, maar dan digitaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik weet nog als je aan het sjoppeuh was hoe dat in lagen gaat euh ging. Heb zelf ook wel zitten knoeien maar neen teveel werk, ik bedoel teveel studie om precies te weten hoe het werkt en dat te doen wat het moet worden.

    Gelukkig heb ik dan een dochter die wel kan toveren ;-D)))

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡