dinsdag 13 december 2011

GEBOORTEKAART DYON THEMAKINGOF



Vandaag laat ik zien hoe ik de illustraties 
voor de geboortekaart van Dyon heb gemaakt !!!

Allereerst ging ik internet afstruinen naar ideeën.
Alles wat ik tegenkwam en me aansprak bewaarde ik 
in een map op mijn pc en ik maakte ook direct schetsen. 
Ik had al een beetje met L&B afgesproken 
dat het drie diertjes zouden worden, 
twee grote en een kleintje.

Het idee voor geboortekaart van Dyon heb ik geleend
van een illustratie van Nidhi Chanani (link).
HIER ZIE JE DIE TEKENING (LINK)!

Hier zie je de allereerste schets:

Natuurlijk had ik nog veel meer ideeën!
Ik maakte een paar vellen vol ideeën.

Hieronder zie je het drie van die schetsvellen.
klik op de afbeeldingen om in te zoemen
 
 

L&B kozen drie ideeën uit om uit te werken in potlood.
Hier zie je de twee andere gekozen ideeën 
(ik plaatst niet alle versies omdat het dan teveel wordt hey):
klik op de afbeeldingen om in te zoemen

Uiteindelijk werden het dus de panda's!
Hier zie je de verschillende tekeningen:
klik op de afbeeldingen om in te zoemen


Toen wilden L&B de vlinders uit de derde schets, 
de bamboe van de eerste zonder de bladeren  
(onee, dat had ik zelf bedacht ^^)
en baby panda + struiken van de eerste of tweede schets.
Oja, en de hangende panda's van de eerste schets ^^

Voor de beeldvorming pakte ik Photoshop er even bij:
klik op de afbeelding om in te zoemen <--nu weten we het wel : P
 

Nu kon het echte uitwerken in Photoshop beginnen.
Eerst tekende ik de lijnen per onderdeel 
(struiken-bamboe-panda's-vlinders) in lagen
(hier zie je de struiken en de panda's):

En elk onderdeel kleurde ik weer in een apart bestand in, 
daarna plaatste ik alles in één bestand en in lagen.
Om hier een idee van te geven:
hieronder zie je afbeeldingen 
waarbij ik steeds een laag extra laat zien:
En ja, ook hier kun je weer inzoemen!

Natuurlijk was er ook een versie 
voor als het kleine Dyona zou worden : P
Hier de versie voor het meisje:
inzoemen is weer mogelijk voor 
de leesbrildragers en de 
liefhebbers van uitvergroten 
(zoals ikzelf) : D 
- o_

Voor de binnenkant heb ik de tekening 
van de minipanda en de vlinders iets aangepast.

Oh de vlinders heb ik niet aangepast.
Heb er een paar weggeknipt en gedraaid, verplaatst etc.
 Kijk hieronder zie je beide babie-panda's.
De linker is dus een aangepaste kopie ^^


 Net zoals de kleine beer hieronder ^^


 


Ga naar blogpost DYON IS GEBOREN 

^ ___ ^ ♡


4 opmerkingen:

  1. Joh en dat ken ook allemaal mettun peezee ;-p maar mooi Marijke hoe je het allemaal doet en in elkaar zet. Je hepput in de vingers hè klasse en een echte Marijkie voor Dyon en L & B ! Als PaPPa worrik daar heel blij van :-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. : D thanks !!! Ben erg blij met Photoshop!
    Toch wil ik ook wel een keer weer iets op de ouderwetse manier tekenen/schilderen en dan alleen de pc gebruiken voor de foto's/scans !!!

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡