dinsdag 10 april 2012

DIY (HARTEN) KUSSEN


Lang geleden op een oud blog maakte ik een keer een DIY van een hartenkussen. 
Dit is allang niet meer te vinden online, daarom plaats ik het lekker nog een keer.
(dat is toch handig, weet je wel hoeveel werk het is om elke dinsdag iets nieuws te bedenken). 

Dus hier zie je de foto's met de uitleg hoe je een hartenkussen maakt! Aan het einde laat ik ook even zien hoe het eruit ziet met andere vormen, zoals een circel YAY

 dit zijn de twee hartenkussens die ik heb gemaakt

 je hebt alleen maar kant en stof nodig
(okee okee ook naald en draad en een naaimachine)
(en okee een skaar en vulling voor het kussen)

 knip een mooi hart uit een groot stuk papier
bijvoorbeeld een krant of oud patroonpapier
let er op dat de vorm uiteindelijk kleiner wordt
want het gaat straks bol staan

dan speld je het op twee stukken stof
(de stof met de goede kanten naar binnen) en teken je het na
je knipt het met een extra rand uit de stof en ...

... je naait over het lijntje maar laat een klein stukje nog open
zoals je ziet naai ik altijd drie keer (psycho) over dezelfde lijn heen,
zo gaat het minder snel stuk !!!

draai het kussen binnenstebuiten
daarna kun je het kussen vullen
ik gebruik de vulling van een oud kussen

dan ga je het kant er omheen naaien

en klaar ben je
echt een makki is dit !!!
ik maakte ook een rond kussen
deze vind ziggy ook leuker want 2 foto's terug
draait hij zijn rug naar mijn hartenkussens hahaha
... ... ... het is een zij, geen hij >_<

ja ik heb mijn bureaustoel in dezelfde stijl bekleed

nog voor het kant aan het kussen zat genaaid 
lag die dikke roze kat er al op O_o


zo ziet het eruit nu:


KLIK OP DE VOLGENDE LINK VOOR AL MIJN DIY PROJECTEN

^ ___ ^ ♡
ILLUSTRATIES EN FOTO'S
MTWVDB (Marijke van den Berg)

4 opmerkingen:

  1. Nou ik ben weer even een uurtje zoet geweest en een hele rij blogs gelezen foto's gezien en natuurlijk jouw illustraties en alles wat je doet en maakt lekker gek mens. Ik ben er nog even stil van wat me lieve dochter allemaal doet en maakt. Mooi is niet het goede woord om te zeggen omdat het mooier is maar dat klopt ook weer niet omdat het het mooist is en dat zegt voor mijn gevoel ook nog niet hoe mooi ik het vind en daarom maar beter ben ik er stil van ! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. : D leuk om te horen YAY !!! ben de laatste tijd heel druk met oefenen van stijlen voor mijn kinderboek !!! De tekening voor deze blogpost is eigenlijk een oefening en eigenlijk een beetje een mislukte haha, in mijn ogen in ieder geval, ik snap dat ik het hier over details heb, maar ik ben heel kritisch, maar ik kom steeds dichterbij de stijl die ik zoek !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Now gefeliciteerd hoor dochtertje van mijn want ik zie de veranderingen en voor mijn gevoel zeker ook de verbeteringen in stijl en vind het al perfect geworden. Dus het is goed te zien hoor de veranderingen in stijl en jajaaaaaa dat is ook al veel mooierder (om het woord dan toch maar te gebruiken hè) dan illustraties die je eerder maakte. Ik ben benieuwd naar de eindresultaten voor jou boeken yeahhhhhh..... groetekus kus xxx

      Verwijderen
    2. HEY ik zie nu pas dat je kunt reply-en op een bericht !!! Haha, wel leuk om even de facebook updates door te lopen en mijn tekeningetje tegen te komen : D
      xxx Marijkie

      Verwijderen

♡♡♡♡♡♡♡