zaterdag 1 november 2014

SCHILDERIJ 005 VROUW MET KLAPROOS



SCHILDERIJ 005 VROUW MET KLAPROOS
(linkje naar dit schilderij op EXTO)

op het internet vond ik een mooie tekst
dat is toevallig heel toepasselijk
want een klaproos
was al vaker in mijn gedachten 

HIER DE TEKST
DE BRON STAAT ERONDER
een klaproos als symbool voor hooggevoeligheid 
een klaproos ziet er teer en kwetsbaar uit
hij gaat mee met de elementen
hangt slap na elke regenbui 
en beweegt mee met elke windvlaag
als hij goed geworteld is
komt hij altijd weer overeind
wát hij ook doorstaan heeft
een klaproos laat zich niet dwingen
als je hem plukt
verwelkt hij
vrijwel meteen
klaprozenzaad kan niet ontkiemen 
op een stilstaande bodem
klaprozen hebben een bodem nodig die in beweging is
de aard van de beweging is hierbij van geen belang
zolang de bodem rust
gebeurt er niets
zodra de bodem beroerd wordt
ontkiemen zaadjes die hier jaren 
op lagen te wachten!
 een klaproos geeft vertrouwen in het eigen gevoel 
en laat je luisteren naar je hart
een opengeklapte klaproos 
heeft de vorm van een dubbele lemniscaat
de lemniscaat staat symbool voor oneindigheid
eeuwig leven 
en de kringloop van het leven

EN DAN NU DE FOTOS
VAN HOE IK HET SCHILDERIJ HEB GEMAAKT


ik gebruikte de afbeelding van deze vrouw
dit is een videostill 
uit een videoclip van iggy azalea
één van mijn favo-nummers
0:32


terug naar mijn schilderij
eerder al koos ik de volgende klaproos



hieronder de verschillende
stadia van het schilderij !!!


eerst een opzet met mijn lieflingsverf
gele oker
zon klaproos is een hel om te schilderen
er is een schaduw in de klaproos
waari ik moeite mee heb
maar die ik WEL wil schilderen AUB
!!! nee !!!
hier zat ik met de handen in mijn haar
hier is het gezichtje nog een beetje mooi
ik ga het een beetje veranderen
eigenlijk schilder ik graag mooie gezichtjes
maar in dit schilderij laat ik kracht zien
geen schoonheid
dat is naar mijn mening
heel goed gelukt
in deze vrouw
zij is sterk en trots
precies wat ik in mijn hoofd had



!!! bekijk ook mijn schilderijen op EXTO !!!


xoxo



ʕ •ᴥ• ʔ
schilderij en foto's

 

XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                   ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                          ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                    (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´