zondag 1 februari 2015

COOKIES ZELDA PIECE OF HEART





ik had toch laatst
kerstkoekjes gemaakt?

tijdens die bak-sessies
maakte ik ook iets wat ik al HEEL lang
HEEL graag een keer wilde maken

NAMELICK
koekjes van zelda
in de vorm van een piece of heart
zelda is een spel van nintendo
en als je het spel kent
hoef ik het niet uit te leggen

(de koekjes zijn nu extra leuk omdat mijn grote favoriet 
majoras mask opnieuw uitgebracht wordt voor de 3DS)
(ik ben direct losgegaan en heb een speciale editie 
i.c.m een 3DSXL gekocht ... DEZE ---> LINK)
(was nog net op tijd want voor de release al
is de hele handel al weer uitverkocht OMG) 
hier een link naar een 
piece of heart uit zelda dan 
en dit is een 
link naar link

hieronder mijn koekjes
waar ik trots op ben
 

-----------------------------------------

RECEPT
 
 INGREDIËNTEN
100 gram roomboter  
1 ei
een doos (koopmans) zandkoekjes mix
wat bloem 
aarbeienjam (hero fruitpasta)

WERKWIJZE IN HET KORT  
deeg kneden van de mix met de ei en de boter
half uur de deegbal in de koelkast
wat meel op een plat oppervlak zoals een tafel of een fornuis
deeg uitrollen
koekjes uitsteken
koekjes met gat uitsteken
de twee soorten koekjes op elkaar

20 minuten op 150 graden of stand 3
jam koken en heet in de koekjes gieten
alles laten afkoelen 
-----------------------------------------

- klik op de foto's voor een groter formaat -

ik heb heel wat baksessies meegemaakt
voor het perfect was !!!
dit is de eerste wankele versie
ik maakte hem tijdens de kerstkoekjes-baksessie
met een ander deeg dan hiervoor beschreven
de gekookte jam stolde al 
voor ik hem in het koekje kon skeppen
hoe krijg ik de jam nou glad
bij versie twee bakte ik de jam 
de laatste 10 minuten mee in de oven
de jam werd niet glad
bij versie drie deed ik de jam 
in de koekjes VOOR het bakken
maar dat hielp ook al niet
en dat ik frambozenjam gebruikte
hielp ook al niet mee
want daar zitten pitjes in
bobbeldebobbel

maar het is gelukt
PERFECT GLAD


hieronder hoe ik uiteindelijk deze koekjes maakte 
VANAF HET BEGIN
oke dan
dit is hem dan dus
de mix voor koekjes waarbij koekjes bakken echt een makki is
(nu de jam nog)
 hier zie je de benodigheden
je hebt toch echt een grote en een kleine vorm van een hart nodig
je kunt mij hierom vragen
want ik heb inmiddels alle maten
een ei en de mix en 100 gram boter
echt zo makkelijk die mix
MAAR TOCH
wel even goed opletten
op de achterkant staat dus dit alternatief 
die je moet volgen voor uitsteekvormpjes
ik kreeg de eerste keer plakdeeg 
omdat ik dat niet had gelezen
de dikke deegbal
(wat doet die frambozenjam op de achtergrond
want die gebruik ik alleen nog voor de beschuiten
in de ochtend oke)
 nog altijd is een fles in mijn huis een deegrollertje
 eerst steek je harten uit
dan moet je de meest dunne/ platte harten 
uitkiezen en vast op de bakplaat leggen
de dikkere harten gebruik je voor de tweede laag 
waar je een hart zoals een gat in een donut uit steekt !!!
die kan wel wat dikker 
want dan kan er straxxx meer jam in toch
die tweede harten met het gat
leg je op de eerste harten zonder gat
het is niet moeilijk
waarom leg ik het dan zo ingewikkeld uit
een plaat vol
en die vier rondjes in het midden
ik had deeg over wat ik niet meer kon uitrollen
(ik hab al genoeg deeg gekaant de afgelopen tijd - geloof me maar)
ik maakte daarom ook wat koekjes in de beautygloss-stijl

 zie het recept op de site van mascha 
door dat recept 
kwam ik juist op het idee van deze harten
want ik wist nooit hoe je de jam in koeks hard kon krijgen
meestal drupt het eruit als gelei
dus ik kocht een klein schenkpannetje bij action
let op mijn merk jam
dit is de juiste jam voor deze koekjes
daarin zitten geen stukjes
daardoor wordt het mooi glad
knalrood van kleur voor de mooi
en deze smaakt ook nog eens echt lekker sterk naar aarbeien
 de koekjes kwamen uit de oven
de jam moet wel echt even goed heet zijn
dus lekker even borrelen
vergeet de handel niet door te roeren de hele tijd
 en daarna snel in da cookies gieten
dit laat je dan een tijdje afkoelen
!!! dan wordt de jam vanzelf helemaal glad !!!
hier lijkt het alsof de jam aan de zak plakt
maar dat is niet zo!
het is alleen maar een zuignap effect
DE JAM BLIJFT GLAD
je kan ze ook stapelen hoor
de jam gaat dan niet los ofzo : )
het blijft  G  L  A  D  YAY

OMG IK WAS ZO BLIJ


!!! tot de volgende keer !!!



k bye




KLIK OP  DE VOLGENDE LINK  VOOR AL MIJN RECEPTEN:
http://mtwvdb.blogspot.nl/2000/03/op-mijn-blog-te-vinden-oatmeal-cookies.html

ʕ •ᴥ• ʔ
FOTOS
EN ILLUSTRATIES
(marijke van den berg)  

 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱



 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´