woensdag 1 april 2015

MARIJKES CHOCOJAMKOEKJES



!!! IK HOOR JE DENKEN !!! ALWEER KOEKJES ???
ik had toch laatst
koekjes van zelda gemaakt?
daar had ik best wel mijn best op gedaan

tijdens mijn werk op de postkamer
denk ik heel veel na
en toen bedacht ik een mooiere versie 
van de koekjes
van zelda 

omdat het zonde is van al het werk
maakte ik voor deze blogpost een andere versie
in plaats van hartjes maakte ik nu rondjes
ik voog wat cacao toe
en een nieuw recept is geboren


marijkes chocojamkoekjes : D

-hier een foto van de hartenversie 1-
-en hier van mijn nieuwe versie van laatst-

-----------------------------------------

RECEPT
 
 INGREDIËNTEN
100 gram roomboter  
1 ei
een doos (koopmans) zandkoekjes mix
10 afgestreken eetlepels cacao
4 eetlepels melk
wat bloem 
(aarbeien)jam

WERKWIJZE IN HET KORT  
deeg kneden van de boter, ei, mix, cacao en melk
half uur de deegbal in de koelkast
wat meel op een plat oppervlak zoals een tafel of een fornuis
deeg door twee delen
ene deel uitrollen en aantal koekjes uitsteken
andere deel verdelen over de koekjes en rolletjes maken

20 minuten op 150 graden of stand 3
jam koken en heet in de koekjes gieten
alles laten afkoelen 
-----------------------------------------


- klik op de foto's voor een groter formaat -

wat veel spullen heb je nodig !!!
dan heb ik nog niet eens de jam op de foto gezet
hier begon ik vast met mengen
wat veel cacao gaat erin zeg...
een hele dikke deegbal
die zo zwart zag
dat ik dacht dat het nooit goed zou komen
ZO ZWART?
en pikkerig als de hel
al rook het huis naar brownies
dat is wel lekker dan he
 dus de deegbal in tweeën
waarom ik het hier in vieren snijt weet ik ook niet
 rollen
ik heb voor het eerst in mijn leven een deegroller
wat een ontdekking!
het middenstuk rolt en de handvaten niet
: O
dat wist ik helemaal niet en ik dacht dat de lege fles ook een fijne roller was
of een bierblik
 dan het ene deel van de deeg
daar steek je rondjes uit
met een glas
ik heb ook wel koekvormen in circelvorm
MAAR die zijn toch altijd ietwat gebogen
ik wil kaarsrechte rondjes
oke?
daarna pak je het andere deel van je deeg
je telt je koekjes en verdeelt jouw deegje in evenveel stukjes
daarvan maak je balletjes
en van die balletjes maak je sliertjes
dan rol je met je twee handjes - goed?
het klinkt ingewikkeld
maar het is zelfs voor de beginner-koekenbakker
een fluitje van een cent
 kijk dan zo doe je dat
kijk naar het werk van de pro
je maakt met de rolletjes een soort schutting
 het lijkt wel een stel pieren
 uit de oven ziet het er zo uit
NU AL LEKKER
maar nog lekkerder is het als je er jam in giet
je kan er eigenlijk vanalles in gieten
laatst in de supermarkt
ik stond met custard in mijn handen
dus dat ga ik ook nog eens proberen
ik denk er steeds aan
lekker lekker lekker

 


!!! tot de volgende keer !!!



k bye




KLIK OP  DE VOLGENDE LINK  VOOR AL MIJN RECEPTEN:
http://mtwvdb.blogspot.nl/2000/03/op-mijn-blog-te-vinden-oatmeal-cookies.html

ʕ •ᴥ• ʔ
FOTOS
EN ILLUSTRATIES
(marijke van den berg)  

 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱



 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´