zaterdag 16 januari 2016

MY LIFE IN PICS # 30






elke 15e van de maand foto's op mijn blog
deze keer staat mijn blogpost het teken van 

Zoƫ
 
... die wij heel erg missen ...
 
- klik op de foto's voor een groter formaat -

dit is de allereerste foto van zoe
het is een foto uit de advertentie op marktplaats
ik kreeg zoe op mijn 25e verjaardag
ik heb haar dus 10 jaar gehad
zoe is 11 jaar geworden
nog een foto
ik vond haar gezicht direct al zo bijzonder 
toen ik de advertentie zag
donker en licht
zoe heeft twee gezichten 
letterlijk en figuurlijk
dit is de advertentie
die heb ik altijd bewaard !!!
hier zie je de eerste kennismaking met stormpie
de kat van harry
harry en ik waren in die tijd elkaars huisgennoot
zoals je ziet zijn de twee poesenbeesten direct al dikke vrienden
een van de eerste fotos van zoe bij mij thuis
my life in pics 
zonder voer?
over op mijn fotodagboek van de afgelopen maand
hier zie je kipstukjes van newyorkpizza
om van te watertanden
ook de baconstrips op brood hebben goed gesmaakt
harry kwam langs en ik maakte dit leuke wintertoetje
cocoslimoenkwark + citroenijs
+ chocolade marsepijnkerstbomen
+ poedersuiker = een wintertafereel !!!
daarna koffie met zoete snacks !!!
graaien maar
in de kerstboom van mijn schoonouders 
hangen veel sneeuwpop-ballen
dit was de leukste
maar eigenlijk zijn ze allemaal even leuk
ik maakte kerstkoekjes
eerst wilde ik glas in lood koekjes maken (link)
... maar ... 
!!! dat mislukte !!!
van de overige deeg maakte ik sterren 
en ik had nog kerst m-en-ms liggen
AND everything turned out better than expected ... ... ... ...
voor jordi maakte ik een kakatoe deurstopper
(wij hebben een hele verzameling dieren-deurstoppers op de bank)
(als we de deur willen tegenhouden dan kunnen we kiezen haha)
waarom een kaketoe ???
er is een filmpje op internet van een kaketoe die op mij lijkt
volgens jordi dan he !!!
hier is de link (link
(ehmmmmmm okedan - bedankt jordi)
zelf vind ik het volgende filmpje ook heel leuk (link)
die kaketoe is zijn baasje kwijt lijkt het
!!! aw zo lief !!!
zo heb ik ook een keer door het huis gelopen 
roepend naar jordi 
(oeps)
mijn favoriete plankie in de voorraadkast
inmiddels is het grootste deel hiervan
alweer weggewerkt door mijn gekaan 
(jordi heb ook geholpen hoor)
alleen de speculaasjes, de koekjes linksachterin
de bosbes-choco-pepernoten (lekker!)
heb ik nog
OJA en 1 chocosint !!! 
mooie bladerdeeg-quiche
gemaakt door joke
op eerste kerstdag
ook deze hapjes waren zeer smakelijk
net als de rest van de bakkunsten van joke !!!
kerstman gebreid door mijn moeder
onder de kerstboom van mijn schoonouders !!!
lekker aan het cruisen meneer de kerstmanmeneer?
beter dan een slee met rudolfen ervoor
of niet?
zij (de ouders van jordi dus)
hebben erg veel mooie kerstversiering
zoals deze elandachtige rudolf met sjaal
deze koekjes waren zooooooooo lekker ... ... ...
de caramel smaakt naar 
de caramel in de rolochocolaatjes
rolo-koekjes dus : )
die andere smaakt als een boterham met jam maar dan lekkerder haha 
je hebt ze ook met limoen
als je ze zoekt in de supermarkt
het doosje heeft rood-witte blokjes
ik weet de naam niet meer
een beetje frans-achtig geloof ik
lekker ontbijtje gemaakt door jordi
ik maakte tuna-melt !!!
het recept staat op mijn blog (link)
in de kerstvakantie hebben we zoe opgehaald
dit is de tweede dag - ze was al heel snel gewend
zie haar zichzelf dan wassen in een gekke houding pfff
bonbons bij mamski
mamski had luxe bonbons van janjaap gehad
ik dook op de laatste twee witten
(de roze is eigenlijk witte chocolade met kleurstof)
(kenners zoals ik zien dat direct hehe)
ze waren erg lekker !!!
ik hou de kerstboom van jordis ouders in mijn hand ???
haha en zijn moeder 
is aan het fotobomben he
hm lekker !!!
ik maakte bladerdeeghapjes
recept ook op mijn blog
bij de vorige my life in pics te zien (link)
zoe wil ook wel een hapje appelflap
de gevulde eitjes waren ZEER goed gelukt
even een kwijlfoto nog MJAMMJAM
sate-gehaktballen
nog een specialiteit van jordi
het was oud en nieuw trouwens
vandaar dat er zoveel fotos van voer zijn hum hum
dit noemen we de wasserette
dat deed zoe steeds bij jordi op schoot
ah ... ik wil ook wasserette
zei ik dan
er is niets meer rustgevend
dan kijken naar een wassende kat
(echt waar)
zoe lag sowieso heel vaak HEEL lief bij jordi ...
een mooi plaatje in het bos
nog een mooi plaatje
dit is het strandje bij de bossen bij de zwarte dennen
dat is vlakbij staphorst dacht ik ???
de vader van jordi maakt altijd wafel-rolletjes
ZO LEKKAHHH met slagroom
kippen waren er als de zoe bij
de hele kerstvakantie lekkere ontbijtjes gehad trouwens
daniroll + jusdoranges + bacon + eggs + koffie = blije marijke
de daniroll was met cheddar trouwens!
erg belangrijke info haha
witte chocolademuntjes eten met zoe op de bank
ben zo blij dat ik veel fotos heb gemaakt van zoe die vakantie !!!
we zijn ook naar starwars3D geweest
jordi had deze bril gekocht !!!
eten in een karke ??? ??? ???
jaaaaaa eten bij blue sakura
dat kreeg jordi voor zijn verjaardag van mijn pa en joke
ik heb daar mijn ultieme favoriete snackie geproeft
(nee .. nu echt)
sesamballetjes (dragonballs op de kaart hier) 
.... OHMYGOD zo lekker ...
het is een zoet deeghapje met donkere sesampasta erin en zaadjes erom
lekker lekker lekker
een van de laatste fotos van zoe en ik samen ... ... ...
meh ik mis haar
mijn nieuwe verslaving ...
fruit met kaneel ...
deze verslaving had ik al
maiswafels met cheddarkaas
hier met een eitje NOG lekkerder dus
jordi met zoe
het is voer en zoe deze blogpost
hier zie je iets dat ik op mijn food-bucket-list had staan
!!! fudge-cake !!!
dat zag ik altijd in de winkels maar om de een of andere reden nooit gehaald
NU EINDELIJK gegeten 
(tja bonus bij albertheyn he)
(toch wel aardig gevoelig voor bonussen dus he)
ik combineerde deze wittechocoladecitroen-fudge
met pecan-nootjes en witte schuimpjes !!!
even een lekkerbek-closup-drip-drip-kwijl
even mijn bekski afvegen hoor
bij het wandelen zag ik dit op de weg
tijdens het maken van de weg is daar een blad op gekomen
MOOI zeg
maar wel gek dat de schaduw niet lijkt te kloppen
gezichtsbedrog?
 zo klopt het wel (als je hem draait)
gek eigenlijk
fruit met kaneel he
ik zei het toch
nietsvermoedend lekker pannenkoeken bakken en gremlins 1+2 kijken ...
want we dachten dat we savonds zoe konden ophalen ...
van de laatste fotos met zoe samen 
heb ik deze uitgekozen en bewerkt
en hier ligt zoe nu
maar de echte zoe zit in ons hart natuurlijk
ik wil liever niet denken aan die koude klei die wij opgroeven
maar het is wel haar plekje in de tuin
zij heeft daar ook nog rondgelopen 
toen jordi aan het klussen was
(bezig in de schuur enzo)
(extra planken in de voorraadkasten maken voor mij hehe)
(zoe wilde even kijken hoe het in de tuin eruit zag)
(lekker rondlopen als een leeuwtje)
we branden er een elektrische kaarsje
6 dagen later later brand het lichtje nog
heel bijzonder want die dingen gaan nooit lang mee
elke ochtend keek ik of het lichtje nog brandde

ik gebruik deze blogpost als een fotoalbum
dan kan ik af en toe terugkijken 
naar de laatste weken dat zoe er nog was
en onze vakantie met zoe samen
jammer dat we niet langer van haar konden genieten in het huis van jordi
maar ik ben blij dat zij het heeft meegemaakt

 

? welke klip deed me echt schrikken 
van alle rondvliegende konten 
maar is toch wel een leuk liedje ?
 

? welk nummer ging ik steeds 
vals meezingen bij het tv kijken ?

 

!!! TOT DE VOLGENDE KEER !!!

 
k bye

ALLE
MY LIFE IN PICS:


Ź• •į“„• Ź”
FOTOS
(marijke van den berg)  

 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱




XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´