dinsdag 1 augustus 2017

FOODCONFESSION #18






het is weer de eerste van de maand
en ik heb weer een nieuwe foodconfession
die rare gewoontes die ik verzamel
dat doe ik alleen maar om een illustratie te maken
want wat is er nou leuker om te tekenen
dan
alles wat met eten te maken heeft


FOODCONFESSION #18
Als er op gebak wordt getrakteerd kijk ik eerst of er bananensoezen of hazelnootschuimgebak is.
Al krijg je bij die hazelnootgebak meestal ook boter crème kado en daar ben ik tot twee keer toe misselijk van geweest! Toch maakt het schuim-gedeelte het tot één van mijn favorieten!
Slagroomtaart hou ik niet heel erg van maar eet ik wel uit beleeftheid. Net zoals appeltaart met krenten, al eet ik dat echt wel met lange tanden! Blij reageer ik dus ook op alle soorten appeltaart zonder krenten! Vlaai heb ik het liefste met veel room of custard of rijstevlaai. Ook kersenvlaai vind ik superlekker. Maar het allerliefste eet ik cheesecake, alleen zijn dat vaak meer kwarktaarten (kwarktaarten zijn OOK lekker) en ik ben heel kieskeurig over cheesecake, die van de Starbucks vind ik heel goed! Die van Lacucaradja ook, behalve als ze er fruit door doen. Ook heeft 'onze Mac' nu cheesecake te koop. Deze is de meest perfecte cheesecake tot nu toe!
Jammer, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand op cheesecake heeft getrakteerd. Oke, één keer dan, alleen had die gek cottage-cheese gebruikt als hoofdingrediënt: NASTY !!!


op mijn blog vind je ook
al mijn andere foodconfessions met illustraties
hieronder zie je nog een keer de hele lijst
wil je de illustraties ook zien?
klik dan op de volgende link
EEN LINK NAAR ALLE FOODCONFESSIONS


FOODCONFESSION #17
Ik hou niet van water. Ik drink het alleen omdat het een functie heeft, namelijk dorst lessen en het is goed voor het lichaam en de huid enzo. En het is bijna gratis omdat het uit de kraan komt. Lekker makkelijk ook want er zijn meerdere kranen in huis - dan hoef ik niet dat hele eind naar de koelkast. Koud water vind ik niet lekker. Alleen als ik keelpijn heb. Liever heb ik het een beetje lauw, dan is het nog te zuipen. Bij een pil innemen moet ik er aan geloven. Soms weet ik niet of ik misselijk wordt van het water of van die paracetamol! Ook drink ik uit luiheid snel een glas water als ik geen zin heb om thee te zetten bij het eten. Dan heb ik tenminste wat gedronken want dat lijkt me wel gezond - ook al heb ik bijna nooit dorst!  

FOODCONFESSION #16
Mijn snoepverzameling barst uit zijn voegen. Toen ik jarig was kreeg ik NOG meer snoep. Eerder al had ik daarvoor een systeem bedacht. Een paar schoenendozen erbij gepakt. Al het snoep op volgorde van houdbaarheid uitgestald. Het langst houdbare spul in de onderste doos. Dan de rest in de doos daarboven. Het snoep dat bijna over datum is daar weer boven. En dan heb je nog het aangebroken snoep. Dat kun je dan leuk uitstallen op de rest van de snoepplank in de voorraadkast. Het oog wil ook wat : D

FOODCONFESSION #15
Zoet met zout combineren vind ik heel lekker. Zoals pannenkoeken met bacon en stroop, dat is dan de grote favoriet van mij! Maar ook suikerbrood met kruidenboter heb ik een keer geprobeerd en dat was LEKKERR !!! Italiaanse crackers met cocosbrood, caramelrijstwafels met surinaamse pindakaas... Tucjes met jam... Neehoor, die laatste heb ik net bedacht, haha! Misschien toch een keer proberen?


FOODCONFESSION #14
Ik schreef al dat ik meer saus eet dan patat. De laatste tijd kan ik niet kiezen uit al die soorten sauzen die je bij de patat kunt nemen. Als ik echt moet kiezen dan wil ik oorlog (mayo, sate en ui) of speciaal (curry, mayo en ui). Joppie is ook lekker! Thuis kies ik mayo en appelmoes (allebij lekker koud uit de koelkast) of sate en koude mayo of gewoon alleen ketchup. Maar chilisaus met mayo is ook lekker. BBQ saus is OOK lekker. Dan neem ik maar gewoon mijn stenen frietbakje die ik een paar keer kan vullen met patat en dan steeds een ander sausje erbij! Ik begin nooit met sate omdat de andere sauzen daarna altijd tegenvallen. Ja... ik ben eruit... sate is mijn lievelings... Dus alleen maar sate eten? Dan wordt ik na de hoeveelheden die ik neem toch een Bessie Turf?


FOODCONFESSION #13
Pure chocolade luste ik vroeger niet omdat ik chocolade het liefste laat smelten in mijn mond. En dat is bij pure chocolade heel vies vind ik. Maar uit de koelkast en/of er lekker op crunchen vind ik wel heel lekker heb ik ontdekt. Ook dat dunne laagje op de negerzoen vind ik wel heel lekker en het zit ook om mijn favoriete sinterklaassnoep, dat zijn die chocoladekikkers en -muizen. Je hebt ook marsepijn met pure chocolade erom, die is ook lekker! Van echt alleen pure chocolade zonder vulling ofzo kan ik niet zo veel eten. Een of twee stukjes is genoeg. Terwijl ik bij andere soorten geen rem heb!

FOODCONFESSION #12
Als een zak leeg is (meestal bij chips) dan maak ik er vaak een strikje van. Eerst rol je de zak op en daarna leg je er een knoop in waardoor er vanzelf een strikkie ontstaat. Mijn vader deed dit vroeger al, daar heb ik het van overgenomen.


FOODCONFESSION #11
Een rare tik is dat ik liever eerst naar de wc wil voor het eten. Ook als ik pas nog ben geweest of helemaal niet hoef. Dan pers ik er nog een druppeltje uit, maar het idee dat ik later misschien tijdens het eten moet vind ik vervelend!


FOODCONFESSION #10
Ik eet meer saus dan patat. Omdat ik zoveel saus wil en het liefste appelmoes met mayo bij de patat eet, heb ik nu de minst vette mayo uitgekozen uit het vak. En die blijkt net zo lekker voor mij! (Jordi is het daar niet mee eens.)


FOODCONFESSION #9
Soms sabbel ik op snoep en heb ik een afspraak met mezelf dat ik niet mag kauwen.
Als ik dan per ongeluk toch ga kauwen is het bijna onmogenlijk op het zuurtje dat ik daarna pak weer te zuigen, het kauwmechanisme is dan in werking gezet en ik kan niet meer terug naar de sabbelfase, dat vind ik zo gek!


FOODCONFESSION #8
Heb ik een zak zuurtjes, dan haal ik de gebroken zuurtjes en de kleine stukjes eruit (gooi ik weg of eet ik op). Ik kan er niet tegen dat alles vervolgens aan elkaar plakt! Ook  baal ik als er luchtbellen inzitten. Vooral als daardoor in mijn mond aan de binnenkant alles hele kapot gaat ervan!


FOODCONFESSION #7
Als ik stophoest eet wil ik altijd twee tegelijk met de letters naar elkaar toe. Want als je het een tijdje in je mond hebt dan brokkelt het bij de letters af, in het midden dus. Dat zuig je dan tussen de snoepjes weg! Dat is zoooo lekker! Ik hou van stophoest!


FOODCONFESSION #6
Van gekleurde snoepjes als M&M's eet ik vaak per kleur op. Of ik wil van elke kleur evenveel hebben liggen. Dus moet ik eerst de rest opeten. Ook eet ik snoepjes het liefst per twee of drie stuks (want 1 voor 1 heb ik geen geduld voor) en dan maak ik vast groepjes van twee of drie snoepjes. En als ik niet alles op eet dan hou ik het liefste een aantal over dat je kan delen door twee of drie... Voor de volgende keer scheelt dat weer sorteerwerk, haha! Soms wordt ik hier ook helemaal GEK van, zoals laatst met mijn jellybeans (zoveel kleuren!) dat ik gewoon elke keer een handje neem (niet uitzoeken!). Vervolgens ga ik dat handje weer sorteren... Grrrrrrrrrrr


FOODCONFESSION #5
Ook lust ik niet graag koude chococomelk en andere koude chocodingen, zoals vla en pudding in die smaak. Zelfs geen chocoladeijs! Wel lust ik koude chocolade, dus chocolade uit de koelkast, al heb ik het liever op kamertemperatuur. Maar een uitzondering is pure chocolade! Vooral hagelslag kraakt zo lekker als het net uit de ijskast komt. Een witte bakkersbol met koude boter en koude pure hagelslag. Hoort op mijn lijstje met favorieten!


FOODCONFESSION #4
Koude of afgekoelde satésaus vind ik vies, terwijl ik ik heel erg hou van satésaus.
Bij de BBQ is dat helemaal niet handig, de eerste stukken vlees met sate zijn dus het lekkerste! Lauwe sate is nog oke, maar bijvoorbeeld van die smeersels met sate voor op toosjes... Daarvan gruwel ik!


FOODCONFESSION #3
Snoeptomaatjes eet ik op een gekke manier. Ik bijt een klein stukje af, zuig hem daarna leeg en eet daarna de rest op! Zo vind ik het heel lekker! maar eigenlijk heb ik bij kleine tomaatjes hetzelfde gevoel als bij de rozijnen... Dat wanneer ik ze in een keer opeet ze openspatten in mijn mond als een insekt...


FOODCONFESSION #2
Natte rozijnen, maar ook droge rozijnen in een nat gerecht vind ik heeeeeeel vies.Het meest vies vind ik krentenbollen waarbij de krenten openspatten als je er op bijt, bah! Droge rozijnen los eten vind ik wel heel lekker! Maar dan ook weer niet in de muesli als er kwark of andere zuivel bij komt. Verder lust ik het wel in koekjes en muslirepen. Van gewelde rozijnen gruwel ik!


FOODCONFESSION #1
Als ik pinda's eet dan wil ik het liefste de helen, want halven zijn echt minder lekker! Slaat nergens op dat de vorm zo belangrijk is, de smaak is eigenlijk hetzelfde.

k bye


ʕ •ᴥ• ʔ
ILLUSTRATIES EN TEKST
marijke van den berg


 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱




XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´