donderdag 29 februari 2024

MY LIFE IN PICS FEBRUARI

 



het is tijd voor de footoos van ...

!!! FEBRUARI !!!

...maar...
??? wat heb ik dan gedaan ???
... nou ...

kijk zelf maar want er zijn fotos van gemaakt!

de maand zijn wij begonnen met risotto
een van mijn favoriete knorr wereldgerechten
die zondag was het nationale frikandellen dag
dus we aten als avondeten ALLEEN maar frikandellen
zij kan zo lekker slapen dat je er jaloers van wordt
bezig met druiven schilderen tijdens de schilderles
harry stuurde zijn ontbijt op - wafels met slagroom
en ik was NIET jaloers
na de schilderles COMPLEET natgeregend thuis gekomen ...
sneeuwklokjes in de dorre bladeren
bij mamski aardbeien en pecan-broodjes gehad 
!!! MJUMMIE !!!
onderweg naar huis at ik mijn favoriete tussendoortje
ik koop ze niet vaak want ik heb de neiging het hele pak in een keer leeg te eten ...
het ziet er uit als iets uit een harry potter film
boterbier ??? slootwater en een aarbei ???
in de trein zie ik de gekste WiFi netwerken
ik heb mijn nieuwe knaloranje oorbellen ingedaan
wij aten gebakken vis
!!! poesje wil ook !!!
mijn favoriete toetje is vier disco hazen (= witte chocolade met discodip)
ik eet ze elk weekend en koop ze steeds opnieuw
verder met de druiventros - ik vond deze opdracht erg leuk
IK HEB EEN NIEUWE LAMP
KIJK MIJN NIEUWE LAMP
dit is de lamp als de stroom eraf is
en dit als je hem aanzet - zoooo moooooooiiiiiii
de poezen zijn als de standbeelden
als de gargouilles
heb ook weer een hartje gezien onderweg naar huis
kijk maar goed dan zie je het ook
het is een kaugom hartje
zij gingen naar de MAC en lieten mij dat weten via deze foto
777 brieven op mijn werk - wat een mooi getal
speelkleed van mamski gehad - poesje speelt er ook echt mee dus
avocado op crackers is zooooooo lekker
tussendoortje van drop en salmiak
een foto van de laatste drie items die ik op straat heb gevonden
de druiven parade is af !!!!!!!!
... ondertussen in de trein ...
en wat zie ik daar ???
??? zie jij het ook ???
!!! en zie je het nu !!!
dit tasje heeft mamski gemaakt en er zaten choco-eitjes in
nu gebruik ik het voor thee-transport naar mijn werk haha
wij zijn bij de dierenarts voor peppi
dit tasje gebruik ik om het paspoort van peppi in te bewaren
zij heeft een prikje gehad en kreeg een mooie pleister
ondertussen aan de túnkersstrjitte
lekker koekjes eten met pap en joke !!!
en mijn kleding paste helemaal perfect bij de kussens
blauw en paars en rood
ik heb weer crackers als lunch gehad
deze keer met hummus en pestosalade met tomaat
hier was ik vorige maand mee begonnen toch
dus hier zie je de tweede schildersessie

volgende keer ga ik die vogel AFMAKEN
dat is nog niet zo makkelijk 
want ze zijn snel die ijsvogels


OKIDOKI
EN WAT DEED IK 
10 JAAR GELEDEN
IN FEBRUARI DAN ???

NOU dit dus:

lekker bezig op mijn eigen kamertje
deze kussens heb ik 10 jaar geleden gemaakt
en ze liggen nu 10 jaar later nog steeds op de bank !!!
leen en ik gaven dit kado aan mamski
samen naar de musical JERSEY BOYS
10 jaar geleden zag ik ook een hartje op straat
kijk maar eens goed - het is eigenlijk een wurmpje
ook zag ik een ooienvaar op een lantarenpaal
dat is interessant
ik at een broodje met een spiegelei
en omdat ik het zelf had gemaakt was het eierdooier PRECIES goed
de poes denkt dat ik haar niet zie
oke mamski - hier komen de fotos
heel veel fotos
want dit zijn de leukste fotos !!!
sophie en thijs
en hun megamindy en (hoe heet die ander?) pakken
veel fotos zei ik
want ze zijn zo leuk
en grappig
leuk he ???
oke nog eentje dan
alle katten doen dit
als je bezig bent met naald en draad dan komen ze kijken
en als je klaar bent gaan ze weer verder slapen
hee ik gebruik die kist nu voor verf
die is van oma geweest geloof ik
met de kat een selfie malken
tien jaar geleden was ik nog rimpelloos
jammer dat ik die broek heb weggedaan
bezig met een tekening
deze is nog van mijn studietijd
heb mijn vuilniszak weer aangetrokken
(dat betekent dat de haren zullen worden geverfd)
nog steeds bezig met die tekening
snoepkikketjes zijn zo mooi
wij houden zo van snoep


OKIDOKI MARIJKE
WAT HEB JE DEZE MAAND
ONDER DE MISCROSCOOP BEKEKEN DAN 
??? ??? ???

OKEE DIT DUS

ik heb zout in water opgelost en daarvan wat op een glaasje gedruppeld
na een paar dagen was het ingedroogd en zag het er zo uit
!!! ALLEMAAL KRISTALLEN !!!
En zo ziet dat eruit onder de microscoop
!!! ALLEMAAL PIRAMIDES !!!
het leukste is toch wel om beesjes te bekijken
maar bijna alles in dit water was nu wel dood
dus ik heb jordi erbij geroepen
jordi heeft voor mij nieuw water gehaald uit het kanaaltje voor ons huis !!!
hier zie je een stuiptrekking van een watervlo 
en daarna deed hij het niet meer
en hier zie je een .. een beestje rondzwemmen
en hier een heel lang wormpje
ZO GEK maar met het blote oog is het echt helemaal niet te zien !!!

... durf jij nu nog te zwemmen in natuurwater ???


OKIDOKI MARIJKE
EN HOE HEB JE 
DIE ILLUSTRATIE 
BOVENAAN DE BLADZIJDE
GEMAAKT DAN ???

NOU zo dus:

we praten over deze illustratie
ik kreeg het idee door de spullen die ik op straat vond te tekenen in mijn eigen stijl
een fiets en een dino en een eenhoorn
had per ongeluk een en ander zitten wissen op mijn ipad
daarom kon ik geen time-lapse videos meer maken
heb nog wel een foto van de making of ....
had ook eerst deze versie gemaakt
ik vind deze misschien wel leuker
... misschien ook niet ...
hier de eerste versie in lijnen
en hier de gekozen versie in lijnen
!!! en hier nog een keer het eindresultaat !!!


OKIDOKI
TOEDELEDOKI 
!!! bedankt voor het kijken en lezen !!!
TOODALOO
PARAPLU


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


k bye


 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥











♥ ♥ ♥ ♥ ♥
ʕ •ᴥ• ʔ
ILLUSTRATIES
EN FOTOS
EN TEKSTEN
MTWVDB
(marijke van den berg)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥
♥ ♥
  
  
  

XOXO (¨`•.•´¨) arijke ¤´¨)
      `•.¸.•´        ¸.•´ ¸.•*´¨) 
                    ( ¸.•´  ¸.•´ ¸.•*´¨)                      
                           ( ¸.•´  ¸.•´
                                 (¸..••¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`•.•´¨)  
VDB   `•.¸(¨`•.•´¨)
                              `•.¸.•´

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♡♡♡♡♡♡♡