dinsdag 13 oktober 2009

Schilderen


Het eerste schilderij met de bloesems is af. Al wil ik er nog wel wat kleine dingen aan veranderen. Ik erger me bijvoorbeeld aan de gele bloemen, de rode meeldraden zijn een beetje knullig geschilderd. Ik hou er niet van als je mijn onkunde ziet. Liever laat ik mensen denken dat ik het bewust knullig schilder om die onkunde te verbergen, maar dat is hier niet gelukt. Ik kan het niet aanzien, hahaha!
Het andere schilderij is ook veranderd, maar dat komt volgende keer!

Terwijl ik aan het schilderen was schoot me op eens te binnen dat ik ooit een illustratie maakte in dezelfde stijl als wat ik nu maak. De schilderstijl is wat losser, wat ik beter vind, al ben ik niet netjes geweest met het wegweken van de schets onder de illustratie. Maar deze manier van schilderen wint het van de manier waarop ik het schilderen nu weer oppak en ik ga daar zeker iets mee doen!
Zie hieronder de illustratie:
 

Deze illustratie is trouwens gepubliceerd in het boek: Nu onze toekomst begonnen is van Nelly de Zwaan & Frans Stuger tijdens mijn academietijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♡♡♡♡♡♡♡