dinsdag 22 maart 2011

HALF MOON NAILS DEEL 2

GIRL04 copy


Vorige week schreef ik al over half moon nails.

Ik vond een paar tutorials op mijn geliefde internet:

En nog eentje (deze is duidelijker, alleen vind ik het resultaat hier lelijk):
De site heet gingerbreadmanne (that's a nice name!).

Zelf heb ik ook even een tutorial gemaakt, want dat is ...
Dat is ... FUN !!!
Hij is gebaseerd op mijn eigen korte vingernagels!

1) Eerst maak je je nagels schoon en vetvrij 
(gewoon met nagellakremover dus).
2) Dan plak je de boogjes af met ronde stickertjes. 
Ik heb de mijne van de kantoorboekhandel. 
Voor de duim heb je iets grotere stickers nodig en voor de rest kun je 1 maat gebruiken. 
Maak het boogje iets groter dan het witte boogje dat je al ziet.
Dat witte boogje is geloof ik de wortel van je nagel,
maar sommige mensen hebben deze niet!

3) Lak de nagel en haal de sticker direct weg. Laat het daarna drogen.

4) Werk het randje bij met een scherp schaartje/mesje/pincet/etc.
Dit was bij mij echt wel nodig, de randen moeten echt scherp zijn.
Omdat de lak droog is kun je de losgehaalde lak wegblazen.
Volgens 'de regels' mag je eigenlijk niet in je nagels krassen, maar whatever! Groeit er wel uit : P
5) Een glanzende top coat erover 
(dat doe je om beschadigen tegen te gaan, niet dat het veel hielp bij mij...) 
EN KLAAR !!!
6) Wil je de boogjes in een ander kleur?
Dan moet de dat deel van de nagel eerst lakken voor het afplakken (stap twee hé?)
en goed laten drogen voor je de stickers er op plakt.

Doe dat laatste echt niet als laatste stap want dan krijg je nagels als op deze website 
(okey, het zijn dan wel 'ruffian inspired'- of  'reversed moon' nagels op die site...
... maar toch lelijk : P):
(en schrik niet O_o) 

Hier twee foto's van mij eerste poging!!!
En zo zag het er (even tellen) 4 dagen later uit.......
.......maar gelukkig was het makkelijk bijwerken...
Makkelijker dan het hele circus er van voor af aan opnieuw opzetten.
Na bijwerken: 

En vandaag weer een nieuwe versie...
... mintgroene nagels !!!   : D

GIRL05B copy 
Illustraties: MTWVDB (Marijke van den Berg)

4 opmerkingen:

  1. Yaaaaahhhhhhh groenen nagels zoals op jow illustratie en dan met een gele maan yeah das leuk. Gelukkig heb ik meer verstand van rauwrandjes weghalen zo af en toe grietzsssgriet ;-p WW

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groene nagels (dan wel mintgroen en geen gifgroen) heb ik toevallig vandaag gemaakt, heb het in een update erbij gezet !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woooowwwieee mooi heur marijkieeeee tuttiemarijkieeee hahah :) :)
    XxXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, heel mooi: Alfred zegt dat het vloekt (bij mijn huidskleur!) en Harry schrok ECHT toen ik mijn hand in zijn gezichtsveld hield, hahahahaah : O
    Maar zelf vind ik het ULTRAmooi : D

    BeantwoordenVerwijderen

♡♡♡♡♡♡♡