donderdag 22 mei 2014

MATERIAALSTUDIE 002



OH! lekker een sinaasappelijsje : P De vorige keer had ik aardbei.

De tweede keer dat ik deze tekening inkleur. Ik gebruik ongeveer dezelfde techniek als de vorige keer: H-potlood, ecoline, halfdekkende acryl, HB-potlood, kleurpotlood, acrylpen. Hier zie je de vorige illustratie: dit is een linkje! Hieronder zie je de eerste stap van de tweede studie. Ik gebruikte ecoline met water deze keer. De gele kleur is half-dekkende acryl. Ook de roze verf is half dekkend, maar daar kun je geen egale kleurvlakken mee krijgen! Dat noemde ik vorige keer al.


Daarna zette ik de lijnen met HB-potlood dikker aan. Volgende keer doe ik dit achteraf denk ik! Ik moest me weer inhouden om hier geen kleurpotlood voor te gebruiken, maar dit geeft bijna nooit een mooi resultaat heb ik dus geleerd he? Niet alle lijnen zette ik aan. Ik maakte schaduwen met grijs potlood maar dat ging vlekken. Ik maakte een deel blauw met kleurpotlood maar de harde lijn die ik zette was niet mooi en gomde ik uit. Alles werd een beetje vlekkerig door de vele vergissingen.


VOOR DE VOLGENDE KEER:
- Geen schaduwen maken met grijs potlood, het gaat vlekken. In plaats daarvan donker kleurpotlood gebruiken.
- Geen onderdelen verzinnen en bijtekenen met kleur.
- Contouren als laatste toevoegen? De kleuren van het kleurpotlood gaan namelijk vlekken als je over het grijze heen kleurt. Misschien moet je gewoon niet overal contouren willen tekenen!



ʕ •ᴥ• ʔ
illustraties
(marijke van den berg)  


 


 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•.♥ .•´¯`•.¸¸.• ♪♫•
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♡♡♡♡♡♡♡