donderdag 1 mei 2014

SCHILDERIJ SADIE + THE MAKING OFF



edwin en bernice
wilden graag een schilderij 
voor hun dochter sadie voor in de babykamer
een schilderij gemaakt door
alfred en mij samen
 !!!

hierboven zie je het resultaat

het was een hele uitdaging
en omdat ik al wist dat ik erover zou schrijven 
op mijn blog heb ik heeeeel veel foto's gemaakt

•´¯`•. .•´¯`• WELKOM BIJ •´¯`•. .•´¯`•
THE MAKING OFF : D
ik vind dat altijd erg leuk om te maken
zo'n making off
maar ook heel leerzaam is dat voor mezelf 
om terug te kijken bij volgende projecten
YAY
hier komen de foto's

dit is een storyboard die bernice heeft gemaakt
met ideeën over kleur en stijl
het idee was om een groep dieren af te beelden die muziek maken
edwin en bernice houden van jazzmuziek 
en van the roots
the roots is een band
een leuk idee was om een beer te maken 
die dan de drummer zal voorstellen
een ander idee was om hun kat als
leadzanger of frontman neer te zetten
hierboven zie je foto's van meneertje
jammer genoeg leeft meneertje niet meer
maar daarom is het een mooi idee om hem 
in een schilderij te vereeuwigen !!! 
hier een foto om een idee te geven 
van hoe de samenstelling van een groep kan zijn

ik verzamelde echt heeeeeeel veel beeld
hierboven zie je alleen de plaatjes 
die ik uiteindelijk ook echt gebruikt heb als inspiratie
kijk maar naar de saxefonist de basgitaar en de wasbeer
en ook de laatste drie plaatjes voor de achtergrond

dit is de schets voor de achtergrond
eigenlijk dus de drie laatste afbeeldingen gecombineerd
want oke - hoe teken je nou eigenlijk een podium ???

hier zie je wat schetsen van muzikale dieren die ik maakte

even fotoshoppen op mijn podium

alfred gaat nu ook meehelpen met het tekenwerk
kijk maar naar het konijn en de vogel

en de pootjes van de kat
want die kreeg ik niet goed
hier zie je trouwens een ander konijn 
omdat alfred niet tevreden was met het vorige knaagdier
ook vond alfred een andere kat leuker 
dus die heb ik er even in gemonteerd 
zo hielden we ook vergaderingen over 
hoe en wat er op het schilderij moest komen

toen het klaar was maakte ik een lijntekening
dat heb je namelijk nodig om de tekening 
in te kleuren 
één van de muziekinstrumenten moest ik later nog veranderen
KIJK MAAR EENS GOED
RAADSEL -> kan jij de fout ontdekken ??? 
vergelijk maar met de volgende foto

dat was nog even een klus
ik wilde namelijk niet alles in zwarte lijnen
kijk maar naar de lijnen van het podium  en de lampen
dat effect vind ik zelf heel leuk !!!
hierboven zie je de uiteindelijke versie

ik tekende blokken op een doek
het doek is 50x70 centimeter

hier zie je dat ik de tekening al aan het overnemen ben
ik heb dit vaker gedaan en ik ontdekte dat je het beste de blokken 
in een lichte kleur (geel) kunt tekenen 
en de lijnen in de kleur van de ondergrond 
(dat zou blauwgrijs worden)

hier zie je dat het een paar keer fout ging
maar daar verf ik strax toch overheen !!!


tadaa het is gelukt YAY

je kunt het haast niet zien, maar de blauwe laag
is net transparant genoeg om de lijnen te laten zien 
die ik kan overtrekken met zwart
in het verleden heb ik wel eens extra werk gehad om de blokken 
of lijnen met extra lagen verf te moeten bedekken
maar hier pakte het heel goed uit !!!

even een foto na een schildersessie

 weer een schildersessie later
het meeste lijnwerk erop

en een beetje wit

een schildersessie later zat er opeens geel op mijn doek
 even een gezellige foto 
met schilderspulletjes eromheen
ja dat vind ik leuk
 nog meer kleur erbij
heb jij wel eens een groen konijn gezien?
ik had trouwens een armpje geamputeerd
hierboven zie je dat de konijn zijn arm laat teruggroeien
in dit stadium kan ik het schilderij niet aanzien
vergelijk maar eens met de vorige versie
de lijnen zijn nu zo dik!
oke ... al dat is beter ...
 muzieknootjes ...
!!! KLAAR !!!

 voor nog meer (andere) foto's van dit schilderij
-----> bekijk mijn blogpost 
MY LIFE IN PICS # 9
!!! !!! !!!
voor sophie en thijs maakte ik ook een schilderij
 hier de blogposten van sophie haar schilderij
 en hier die van thijs




ʕ •ᴥ• ʔ


SCHILDERIJ
EN




 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱

 XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•.♥ .•´¯`•.¸¸.• ♪♫•
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♡♡♡♡♡♡♡