dinsdag 1 september 2015

VAKANTIE IN SCHOORL - DE FOOTOOS






!!! IK BEN OP VAKANTIE GEWEEST IN SCHOORL !!!
het was SUPER
en het weer was SUPER
natuurlijk heb ik foto's en filmpjes gemaakt
die zijn vast en zeker ook 
SUPER leuk

- klik op de foto's voor een groter formaat -

ZATERDAG

veel te vroeg in schoorl
we konden niet wachten
dan maar een speelgoedwinkel in
daar zag ik deze FAIL
 het huisje is heel mooi
hier sta ik in de keuken 
en maak ik een foto van de woonkamer 
en de tuin erachter
even een schattige foto van ons twee
 het gedichtje in de wc
daar keek ik niet naar om
later las ik het toch maar even
het bleek een heel mooi gedicht !!!
 de eerste keer uit eten in schoorl
dan ga je natuurlijk voor 
kipsateh of een hamburger 

 in het bos zijn overal
gekke kabouters te vinden
daar moest ik natuurlijk mee op de foto !!!

ZONDAG

de volgende dag
dit is het weerbericht !!!
 eerst even een capuchino
voor we aan een lange strandwandeling beginnen
 ik vond deze gekke dingen
dat zijn dus zeedruiven
nee ik heb niet geproefd
ik heb het van internet
het is een kwallenversie
hier een linkje: KLIK
en ook een grote krab gevangen !!!
en dat zonder schepnet ...
dat is strandhout
met zeepokken
die hebben we niet gevangen
die lag er gewoon
ik heb al veel verzameld
zoek het krabbenschildje
je moet echt goed kijken
het zijn vooral schelpen
 eten bij mijn broer !!!
het was lekker jj 
ik nam krokketen op brood
kaas kroketten
jordi at dezelde maar dan met garnaal erin
WAT een mooie zeester !!! 
niet gevangen maar gevonden
die lag daar gewoon mooi te wezen
 roggen aaien in bergen aan zee
en we zagen ook zeepaardjes in de aquaria
 buiten aangekomen
zijn we weer terug gaan wandelen
toen vonden we deze kreeftjes
bittenballen om de stranddag af te sluiten 
wat een goed idee

MAANDAG

volgens het weerbericht 
kunnen we nog wel een keer 
zon grote strandwandeling doen
 maar eerst weer een capuchino natuurlijk
we hadden trouwens steeds uitzicht op deze fietsje
dus als het vloed is dan is het fietsje niet meer te zien !!!
we moesten nog een foto maken voor een toerist
die ging op het fietsje zitten
jordi wilde die foto wel even voor hem maken
ik keek de andere kant op
 babie-krabje !!!
 vanaf schoorl aan zee rechtsaf wandelen
is geen aanrader
(gisteren gingen we linksaf toch)
waarom geen goed idee?
nou ... daar zijn de schelpenstranden
auw voor je voeten
maar wel mooie foto's krijg je ervan
klik er maar eens op
om in te zoemen
 VOER
spiegeleieren
LEKKER
die dag hadden we een schepnet meegenomen
 konden we eindelijk
dat zee leven beter bekijken
dit zijn garnalen
 en hier een babie-platvis
zijn moeder liet zich niet vangen helaas

DINSDAG

 eerst maar eens naar het natuurcentrum
ik weet niet hoe het heet
maar ze hebben een winkeltje
en een soort boswachtersclub
en ze hebben beien !!!
hier heb ik de koningin op de foto gezet
die met de blauwe stip


daarna gingen we fietsen
en rondhangen in bergen
daar aten we ook deze fantastische clubsandwich
KWIJL die was lekker


hier zie je de natuurclub in de verte 
blijkbaar zijn we terug in schoorl
ik maak niet de hele tijd door foto's hoor
we kwamen een freekje tegen in het wild!
het had hem echt kunnen zijn
al die freken lijken op mekaar
ik maakte een mooie foto tijdens een wandeling door het bos
er was braderie in schoorl
de dag ervoor was er 1 in groet
hier lopen we de klimduin af
en lopen we de tentjes al tegemoet 
(het rijmt) 

 kaarten schrijven
voor de mensen thuis!
wat een kaarsrechte rug heb ik he?
al lijkt de houding me niet best voor de nek

WOENSDAG


 woensdag kwamen jordi zijn ouders langs
ik wilde een leuke foto tijdens het wandelen
maar vergat dat ik er zelf ook op kwam
vandaar die leren lappie uit mijn bekkie
bij de tweede poging stak jordi ook zijn tong uit
!!! wat flauw !!!
nog maar een foto dan
 een mierenhoop
ik vergat mijn telefoon op 5 megapixel te zetten
de mieren zijn nu kleiner dan een pixel
vandaar dat je ze niet ziet
nog maar even een natuurfoto
de klimduin
af is makkelijker dan op
maar dat is heel logisch
net als bij de trap thuis
DONDERDAG
weer zo'n dag dat je het beste naar het strand kan gaan
 het is wel een stukje fietsen
maar met zulke weerberichten
fiets ik nog vanaf zwolle naar schoorl aan zee
oke
niet overdrijven
 natuurlijk weer een capuchino
 we bleven lang rondhangen bij de pier
want daar zitten de meeste beesten om te vangen
 je weet wel
die pier waar die fiets staat
 dikke krab gevangen
dat is de jackpot voor jordi en marijke
maar we vingen ook zeepaarden
maar dan die met een recht lichaam
als van een aal
en ook andere langwerpige visjes
ik was net op tijd voor de golf deze waarheid wegspoelde
maar het blijft toch waar
 freekje heeft een neef
het is een meeuw
die zagen we bij schoorl aan zee
we hebben hem nog garnalen gevoerd
daar is ook een film van
 weer gegeten bij joep
de vis en chips was lekker jj !!!
lekker met die citroen er zo bij
ik breek mijn kibbeling en druppel het er dan in
LEKKKKKKKKKKKER
 een zeester gevangen !!!
onee ... gevonden ...
maar het was een hele mooie
VRIJDAG
 
we waren jaloers op de spiegelei van jordi zijn pa 
op woensdag was dat
daarom namen we er vandaag zelf ook een
!!! want ze leggen de kaas EROVER !!!
normaal komt de kaas onder de spiegelei toch



 we dachten
we blijven heel de dag wel binnen dan
vrijdag was het weerbericht niet oké
maar het was toch nog best mooi weer
we liepen de roet-route

 dat heet zo door al het roet
want
je komt langs afgebrande duinen
in 2009 stond alles hier in de hens
je herkent het gebied direct
met zijn gele velden en kale vlakten
OJA
ik heb een ring gekocht
met de mooiste steen die ik ooit zag!
eerder al - in bergen was dat
op dinsdag was dat
en die pinkring komt uit de automaat
de middelste ring had ik al
voor de vakantie was die van zilver
na de vakantie was die koperkleurig
veel mooier eigenlijk
 dit gerecht heb ik twee keer genomen deze vakantie
zalm met pasta
klik op de foto voor een close-up!
ik heb de discodip herontdekt!
ik wil het steeds weer!
de kleine ijsbeer
(klik HIER voor hun facebookpagina)
heeft de lekkerste softijs
EN ik kan het weten
want ik at het elke dag hehe
savonds ontdekte we nog een vreemd wandelpadje door het bos
met varens van opzij
in een boom was een gat met water erin
jordi gebruikte dat als een wc



 

!!! VOLGENDE MAAND ZET IK DE FILMS OP MIJN BLOG !!!

 




 
 

k bye

ALLE
MY LIFE IN PICS:


ʕ •ᴥ• ʔ
FOTOS
(marijke van den berg)  

 
⋱ ⋮ ⋰
⋯ ❤ ⋯
⋰ ⋮ ⋱




XOXO (¨`·.·´¨) arijke ¤´¨)
      `·.¸.·´        ¸.·´ ¸.·*´¨) 
                  ( ¸.·´  ¸.·´ ¸.·*´¨)                      
                        ( ¸.·´  ¸.·´
www.mtwvdb.nl                  (¸..··¤~•.¸¸.•´¯`•. .•´¯`•.¸¸.• ♪
MTW (¨`·.·´¨)  
VDB  `·.¸(¨`·.·´¨)
          `·.¸.·´